USA: koniec drukowanego "Playboya"
- Dodał: Karol Truszkowski
- Data publikacji: 20.03.2020, 13:54
Amerykańskie wydanie czasopisma utrzymywało się na rynku przez 66 lat. Teraz zdecydowano o wstrzymaniu dystrybucji jego wersji papierowej, m.in. z powodu pandemii koronawirusa, ale najważniejsze są zmiany zachowań konsumentów.
Wiosenne wydanie Playboya ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym tygodniu. Będzie to ostatni numer kwartalnika w 2020 roku i wiele wskazuje na to, że więcej już w ogóle się nie ukaże. Prezes Playboy Enterprises w oświadczeniu podkreślał, że marka Playboya i związane z nią produkty z króliczkiem są rozpoznawalne i mają znaczenie, ale jednocześnie gazety trafiają do niewielkiej liczby odbiorców. Od teraz materiały Playboya będą udostępniane w USA drogą internetową.
- Nie jest niespodzianką, że nawyki konsumpcyjne związane z mediami ulegają zmianie od jakiegoś czasu. I choć historie, które produkujemy i zdjęcia, które pokazujemy, są doceniane przez miliony ludzi na platformach cyfrowych, to treści w formie drukowanej docierają zaledwie do ułamka naszych fanów - powiedział Ben Kohn.
W grudniu 2019 roku taki sam los spotkał polską wersję czasopisma. Rodzimy wydawca z powodu małej sprzedaży wersji papierowych zdecydował o zakończeniu ich drukowania. Z polskich kiosków zniknęły Playboy, CKM, Cosmopolitan, Joy, Harper's Bazaar i Esquire.
Karol Truszkowski
Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.