Google ponownie zezwala na reklamy kryptowalut w Japonii i USA

  • Data publikacji: 04.10.2018, 07:56

Władze Google oświadczyły we wtorek, iż niektóre regulowane giełdy kryptowalut mogą reklamować się w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, łagodząc w ten sposób wcześniejszy całkowity zakaz wszystkich reklam kryptowalut.

 

Internetowy gigant oznajmił na swoim blogu, że reklamodawcy będą musieli uzyskać specjalny certyfikat Google dla kraju, w którym będą wyświetlane reklamy. Każdy reklamodawca będzie musiał przejść niezależny proces weryfikacji w obu krajach. Zmiany wejdą w życie od października.  Obecny zakaz został utrzymany dla reklam ICO oraz porad inwestycyjnych.

 

W marcu firma z doliny krzemowej poinformowała, że zabroni reklamowania kryptowalut oraz ofert pozyskiwania funduszy tzw. ICO. Akcja Google wpisała się tym samym w trend zakazywania reklam kryptowalut przez internetowe potęgi. Podobne decyzje podjął również Facebook, Twitter i LinkedIn.

 

Liberalizacja zakazu reklam związanych z kryptowalutami została poprzedzona decyzją największego na świecie serwisu społecznościowego Facebook, który w czerwcu również złagodził swój poprzedni zakaz.

 

Źródło: Reuters